Analisis soal selidik
Bil
|
Soalan
|
Ya(%)
|
Tidak(%)
|
1
|
Produk ini
mampu menembusi pasaran tempatan?
|
93.33
|
6.67
|
2
|
Anda rasa
produk ini relevan untuk kegunaan makmal sekolah?
|
96.67
|
3.33
|
3
|
Jika anda guru
sains, anda membeli produk ini untuk makmal sains sekolah anda?
|
93.33
|
6.67
|
4
|
Produk
mempunyai ciri-ciri keselamatan makmal sains sekolah?
|
100
|
0
|
5
|
Produk
mencapai konsep kekuatan & kestabilan?
|
100
|
|
6
|
Adakah produk
senang disimpan dan disenggara?
|
80
|
20
|
Soalan 1:
Produk ini mampu menembusi pasaran
tempatan?
Seramai 93.33% pengunjung bersetuju bahawa produk ini
boleh menembusi pasaran. Ada sesetengah pengunjung mencadangkan produk ini
dikemaskan dengan kemasan cat bagi membolehkan produk ini lebih menarik dan
boleh menarik perhatian pengguna.
Soalan 2:
Anda rasa produk ini relevan
untuk kegunaan makmal sekolah?
Seramai 96.67% pengunjung bersetuju bahawa produk ini
relevan untuk kegunaan makmal sekolah. Hal ini kerana produk ini dapat
memudahkan murid menjalankan aktiviti berkumpulan dengan menggunakan kelalang
dasar bulat. Selain itu, penggunaan produk ini lebih sesuai berbanding
menggunakan kaki retort dan pengepit. Di samping itu, penggunaan produk adalah
relevan kerana bahan penghasilan produk boleh didapati daripada lebihan
kayu-kayu dari bengkel kemahiran hidup.
Soalan 3:
Jika anda guru sains, anda
membeli produk ini untuk makmal sains sekolah anda?
Seramai 93.33% responden bersetuju untuk membeli produk
ini untuk makmal sains sekolah. Hal ini kerana produk ini dapat digunakan untuk
pelbagai aktiviti di makmal. Terdapat juga pengunjung mencadangkan agar produk
ini dijadikan produk pelbagai guna di mana fungsi untuk memegang tabung uji dan
tabung didih ditambah. Ini lebih membuatkan produk ini berbaloi untuk dibeli.
Soalan 4:
Produk mempunyai ciri-ciri
keselamatan makmal sains sekolah?
Seramai 100% pengunjung bersetuju bahawa produk ini
memenuhi ciri-ciri keselamatan makmal sains sekolah. produk ini diperbuat
daripada bahan yang tidak mudah pecah. Ini membolehkan guru membenarkan
murid-murid menjalankan aktiviti dengan lebih yakin. Selain itu, ia juga
diperbuat daripada kayu di mana ia adalah penebat.
Soalan 5:
Produk mencapai konsep
kekuatan & kestabilan?
Semua responden bersetuju bahawa produk yang kami
hasilkan memenuhi konsep kekuatan dan kestabilan. Produk ini kuat kerana ia
diperbuat daripada papan lapis yang tebal. Maka, ia mampu menampung isipadu
maksimum cecair di dalam kelalang. Di samping itu, tapak ia stabil kerana luas
tapak produk adalah besar. Kelalang dasar bulat tidak mempunyai tapak yang rata
dan stabil. Maka, dengan penggunaan produk ini membantu kelalang dasar bulat
untuk menjadi lebih stabil.
Soalan 6:
Adakah produk senang disimpan
dan disenggara?
Seramai 80% pengunjung bersetuju bahawa produk ini senang
disimpan dan juga diselenggara. Hal ini kerana produk dapat disimpan dengan
cara digantung atau diletakkan di dalam almari atau rak. Sesetengah pengunjung
tidak bersetuju kerana saiz produk agak besar. Jadi, ia mengambil ruang yang
besar untuk proses penyimpanan. Cadangan mereka ialah mengecilkan saiz tapak
produk dengan mengambil kira faktor kestabilan produk yang relevan dengan
kelalang dasar bulat. Selain itu, terdapat juga pengunjung yang mencadangkan
produk yang boleh dilaraskan mengikut saiz kelalang dasar bulat.
Respon
pengunjung:
Sesetengah pengunjung mencadangkan agar dikemaskan produk
dengan menggunakan syelek. Selain itu, terdapat respons yang mencadangkan agar
produk dicipta dengan lehernya boleh laras.
No comments:
Post a Comment